Víte, že týmové koučování má pozitivní vliv na využití dovedností a znalostí jednotlivých členů týmu? Debriefing prováděný v týmu zvyšuje efektivitu jednotlivců o 16 % a efektivitu celého týmu pak o 38 %. Využívání metody debriefingu v týmu je navíc jednou z klíčových kompetencí týmového kouče.
Hlavním cílem výcviku je rozvíjet účastníky v koučovacích a facilitačních dovednostech. Výcvik v týmovém koučování a facilitaci je zaměřen na celou řadu klíčových kompetencí, které je možné uplatnit i mimo rámec samotného koučování - třeba při vedení interních porad a tréninků nebo v manažerské praxi při práci s vlastním týmem. Výcvik je tedy vhodný nejen pro kouče, ale i pro manažery, trenéry nebo specialisty, kteří s týmy pracují na různých úrovních.
Výzkumy naše i ze zahraničí ukazují, že týmy, které na sobě pracují formou týmového koučování, jsou výkonnější, více sladěné a tím pádem efektivnější v rozhodování či adaptaci na změny. A také jsou v nich lidé spokojenější. Proto je náš výcvik zaměřený na celou řadu teoretických znalostí a praktických dovedností, aby účastníci mohli využívat koučovací principy ve vedení týmů, uměli efektivně řešit týmové problémy a zvyšovali výkonnost, efektivitu a spokojenost týmu.
Výcvik v týmovém koučování sestává z prezenční výuky, kombinuje teoretické části, praktická cvičení, skupinové supervize formou bálintovských skupin a týmového koučování ve skupinách.
Garantem výcviku je Radvan Bahbouh, který se koučování věnuje aktivně již 25 let, odkoučoval více než 10 000 hodin a ve svém oboru představuje směr psychologického koučování. V České asociaci koučů je akreditovaný jako kouč 3. stupně – supervizor.
V případě zájmu o výcvik nebo dotazů se prosím neváhejte obrátit na Anitu Pilch na emailu: anita.pilch@qedgroup.cz.
⭢ Úvod do týmové dynamiky – týmové fungování, specifika vysoce výkonných týmů, vývojové fáze týmu a týmové mentální modely.
⭢ Úvod do týmového koučování – co si mohu vzít z koučování jednotlivců, jak vypadá proces a struktura týmového koučování, principy přístupu a kompetence týmového kouče.
⭢ Týmová facilitace – vedení týmové diskuze, techniky týmové facilitace.
⭢ Přípravné fáze týmového koučování, příprava a tvoření týmového kontraktu.
⭢ Nastavení atmosféry a prostředí pro týmové koučování, podpora psychologického bezpečí.
⭢ Uplatnění GROW modelu v týmovém koučování, nastavování týmových cílů.
⭢ Tvoření týmové vize.
⭢ Kreativní techniky v týmovém koučování, hledání nových cest ke starým problémům.
⭢ Vedení týmu kreativními procesy, kreativní techniky pro různé fáze GROW.
⭢ Řešení týmových konfliktů, mediační prvky a techniky pro týmové koučování, základy vyjednávání.
⭢ Týmová polarizace a co s ní a jak na náročné členy týmu.
⭢ Zakončování týmového koučování, uzavírání a vyhodnocování spolupráce, nastavení sebe-koučovacích principů pro tým, konfirmace.
⭢ 42 hodin v průběhu 6 výcvikových dní (výukový den probíhá od 9.00 do 17.00 hod. s hodinovou pauzou na oběd).
⭢ 8 hodin skupinové supervize (bálintovská skupina).
⭢ 10 hodin práce ve skupinách (zážitková zkušenost s koučováním a facilitací, která probíhá ve skupinách s ostatními účastníky výcviku).
Celkový rozsah výcviku tak činí 60 hodin.
⭢ Výcvik se skládá z pěti společných setkání - z toho jedno dvoudenní a ostatní jednodenní (celkem 6 výukových dní).
⭢ Standardní rozestup výukových dní je cca 1 měsíc.
⭢ Mezi jednotlivými setkáními probíhají koučovací supervize formou bálintovské skupiny. Termíny supervizí jsou stanoveny s dostatečným předstihem a v takovém počtu, aby každý z účastníků mohl splnit požadovaný počet hodin.
⭢ Paralelně k výcviku probíhá ještě koučování v týmech (s ostatními účastníky výcviku) a také koučování vybraného týmu. Na termínech setkání se domlouvají samotní účastníci dle svých preferencí. Pro zdárné ukončení výcviku se předpokládá dokončení koučování před posledním společným setkáním.
První setkání: 27.–28. 2. 2025
Druhé setkání: 21. 3. 2025
Třetí setkání: 10.–11. 4. 2025
Čtvrté setkání: 15.–16. 5. 2025
Páté setkání: 27. 6. 2025
V případě zájmu o výcvik nebo dotazů se prosím neváhejte obrátit na Anitu Pilch na emailu: anita.pilch@qedgroup.cz.
U všech našich výcviků předně dbáme na individualizovaný přístup a péči o všechny účastníky, tudíž každý výukový den vede hlavní lektor spolu s ko-lektorem, který se stará o organizační stránku výukových dní a zajišťuje tvorbu podrobných strukturovaných zápisů z každého setkání, jež jsou účastníkům postupně zasílány. Přítomnost ko-lektora na jednotlivých setkáních umožňuje rovněž poskytnout účastníkům individuální probrání látky v případě zameškání a současně podporuje celkovou atmosféru a důvěru ve skupině při konání bálintovských setkání.
Hlavní lektor skupinu edukuje a zajišťuje tak teoretickou i praktickou obsahovou stránku výcviku. Hlavní lektor je se skupinou v úzkém kontaktu, pečuje o ni, dotazuje se, debatuje a inspiruje ji. Rovněž výcvikové dny oživuje praktickými příklady a ukázkami a superviduje cvičení (s pomocí ko-lektora), která probíhají mezi účastníky během výcvikových dní.
Hlavními lektory výcviku v koučování týmů a týmové facilitaci jsou Radvan Bahbouh (garant) a Filip Hendrych.
Garant výcviku
Psycholog, psychoterapeut, kouč, supervizor. Vyvíjí nové psychodiagnostické, intervenční a koučovací metody, jako je například sociomapování, test 4Elements aj. Věnuje se individuálnímu i týmovému koučování, výcvikům koučování a supervizi. Pracuje s lídry a senior manažerskými týmy. Vytváří pro firmy komplexní HR projekty.
Hlavní lektor
Psycholog, kouč, lektor, konzultant. Nejraději pomáhá týmům stejně tak jako jednotlivcům k dosažení jejich cílů a optimální výkonnosti. Své mezinárodní a sportovní zkušenosti využívá k tomu, aby svým klientům vždy poskytl jiný pohled na danou problematiku. Klienti si na něm nejvíce váží jeho autenticity a energie, které do svých workshopů vnáší. Filip věří, že ať je situace jakkoliv rozpálená, vždy existuje způsob jak ji úspěšně překonat. A to se snaží předat i svým klientům.
Ko-lektor
Konzultantka, lektorka, koučka. Jako ko-lektorka se podílí na výcviku v individuálním i týmovém koučování a napomáhá tak budoucím koučům v jejich rozvoji. Naplňuje ji péče o klienty, kteří na sobě rádi pracují a jsou otevřeni novým podnětům, proto skrze koučování s klienty i ráda pracuje. Kromě koučování se věnuje přípravě a realizaci dlouhodobých i krátkodobých rozvojových programů a podílí se na vývoji interních produktů.