Hlavním cílem výcviku je rozvíjet účastníky v dovednosti koučování. V průběhu výcviku poskytujeme účastníkům takové množství teoretických znalostí a praktických dovedností, aby mohli začít koučování co nejdříve profesionálně využívat.
Dbáme na dodržování etických zásad a na vytváření prostředí důvěry a bezpečí. Výcvik je zaměřený na celou řadu klíčových kompetencí, které je možné uplatnit i mimo rámec samotného koučování, jako je například aktivní naslouchání, dotazování, sebepoznání, poskytování zpětné vazby a psychologické uvažování obecně.
Výcvik v koučování je certifikovaný u EMCC, ICF a MŠMT. Sestává se z 88hodinové prezenční výuky, kombinuje teoretické části, praktická cvičení, skupinové supervize formou bálintovských skupin a peer-coaching. Výcvik vám poskytne přípravu požadovanou pro úspěšné absolvování 1. stupně akreditace koučů.
Garant výcviku, Radvan Bahbouh, se koučování věnuje aktivně 25 let, má odkoučováno více než 10 000 hodin a ve svém oboru představuje směr psychologického koučování. V České asociaci koučů je akreditován jako kouč 3. stupně - supervizor.
V případě dotazů se prosím neváhejte obrátit na Anetu Hrabovskou na emailu: aneta.hrabovska@qedgroup.cz.
Nulté setkání: 19. 9. 2024 18:00 - 20:00
První setkání: 10. 10. - 11. 10. 2024 od 9:00 do 17:00
Druhé setkání: 14. 11. - 15. 11. 2024 od 9:00 do 17:00
Třetí setkání: 9. 1. - 10. 1. 2025 od 9:00 do 17:00
Čtvrté setkání: 14.2. 2025 od 9:00 do 17:00
Páté setkání: 13. 3. - 14. 3. 2025 od 9:00 do 17:00
Nulté setkání: 20. 1. od 17:30 do 19:30
První setkání: 20. – 21. 3. 2025 od 9:00 do 17:00
Druhé setkání: 24. – 25. 4. 2025 od 9:00 do 17:00
Třetí setkání: 22. – 23. 5. 2025 od 9:00 do 17:00
Čtvrté setkání: 20. 6. 2025 od 9:00 do 17:00
Páté setkání: 18. – 19. 9. 2025 od 9:00 do 17:00
Nulté setkání: 11. 9. 2024 18:00 - 20:00 (Radvan Bahbouh)
První setkání: 3. 10. - 4. 10. 2024 od 9:00 do 17:00 (Radvan Bahbouh, Helena Kubovská)
Druhé setkání: 7. 11. - 8. 11. 2024 od 9:00 do 17:00 (Ivana Šípová)
Třetí setkání: 16. 1. - 17. 1. 2025 od 9:00 do 17:00 (Helena Kubovská)
Čtvrté setkání: 21. 2. 2025 od 9:00 do 17:00 (Filip Hendrych)
Páté setkání: 27. 3. - 28. 3. 2025 od 9:00 do 17:00 (Radvan Bahbouh)
Nulté setkání: 29. 1. 2025 od 17:30 do 19:30 (Radvan Bahbouh)
První setkání: 3. – 4. 4. 2025 od 9:00 do 17:00 (Radvan Bahbouh, Helena Kubovská)
Druhé setkání: 15. – 16. 5. 2025 od 9:00 do 17:00 (Ivana Šípová)
Třetí setkání: 12. – 13. 6. 2025 od 9:00 do 17:00 (Helena Kubovská)
Čtvrté setkání: 12. 9. 2025 od 9:00 do 17:00 (Filip Hendrych)
Páté setkání: 9. – 10. 10. 2025 od 9:00 do 17:00 (Filip Hendrych, Radvan Bahbouh)
⭢ Příprava na akreditaci kouče u ICF nebo EMCC (dle výběru a rozhodnutí účastníka)1.
⭢ Praktické tipy, jak začít pracovat jako kouč a jak rozběhnout vlastní koučovací praxi.
⭢ Intenzivní nácvik koučování a zpětná vazba k Vašemu stylu při práci s lidmi.
⭢ Seznámení a vyzkoušení si různých stylů a přístupů v koučování.
⭢ Rozvíjení dovednosti v oblasti psychologického koučování.
⭢ Osobnostní rozvoj a schopnost uplatnit koučování při svém seberozvoji.
Výcvik je určen pro všechny, kdo by rádi začali využívat koučování ve své praxi nebo by rádi prohloubili své současné znalosti.
Počet účastníku ve skupině je 12.
Výcvik probíhá v českém jazyce.
⭢ Základní principy koučování.
⭢ Základní kompetence kouče – kontraktování, dotazování, naslouchání, reflektování.
⭢ Práce s energií a motivací, stavy flow a stuck state.
⭢ Kontraktování.
⭢ Vytváření cílů, goal setting, operacionalizace cílů (SMARTER), plánování malých kroků.
⭢ GROW model v koučování.
⭢ Specifika nultého sezení.
⭢ Požadavky pro absolvování výcviku.
⭢ Kompetence dotazování.
⭢ Emocionalizace a vizualizace prostřednictvím otázek.
⭢ Užitečnost otázek.
⭢ Typy otázek.
⭢ Schémata a strategie kladení otázek.
⭢ Debriefing a briefing.
⭢ Bálintovské skupiny.
⭢ Kompetence naslouchání.
⭢ 4 úrovně naslouchání.
⭢ Emoční výrazy ve tváři.
⭢ Základní emoce, mikrovýrazy, makrovýrazy a subtilní výrazy.
⭢ Čtení tělesných neverbálních signálů.
⭢ Sledování (a využití) tělesné pozice a gest při koučování.
⭢ Sledování paraverbálních a verbálních signálů.
⭢ Modality řeči.
⭢ Kompetence reflektování.
⭢ Prohlubující intervence v koučování (sumarizace a opakování, parafrázování a přerámování, amplifikace a experimenty, další intervence).
⭢ Práce se změnou.
⭢ Kreativní techniky řešení problémů.
⭢ Koučování týmů.
⭢ Metody týmového koučování.
⭢ Uzavírání koučování, konfirmace.
⭢ Vyjednávání kontraktů se zúčastněnými stranami (kontrakt se zadavatelem).
⭢ Etický kodex.
⭢ Supervize v koučování.
⭢ Další vzdělávání.
⭢ Práce s videonahrávkami účastníků výcviku.
Výukový den probíhá od 9.00 do 17.00 hod. v našich prostorách v Praze. Výcvik obsahuje:
⭢ 63 hodin v průběhu 9 výcvikových dní
⭢ 10 hodin skupinové supervize
⭢ 15 hodin peer coachingu (zážitková zkušenost s koučováním, která probíhá ve trojicích)
Celkový rozsah výcviku tak činí 88 hodin.
⭢ Ukončené vysokoškolské studium (pro přijetí do výcviku není VŠ vzdělání nutnou podmínkou v případě dlouhodobé praxe, kterou zájemce dokládá svým profesním životopisem).
⭢ Minimálně 3letá praxe v práci s lidmi.
⭢ Vyplněná závazná přihláška do výcviku + zaslaný profesní životopis.
Součástí přijetí je i účast na úvodním setkání, které je uskutečněno před samotným zahájením výcviku. Přesné datum je sděleno zájemcům prostřednictvím emailu.
V případě dotazů se prosím neváhejte obrátit na Anetu Hrabovskou na emailu: aneta.hrabovska@qedgroup.cz.
Výcvik s Radvanem Bahbouhem - Garantem a hlavním lektorem výcviku je Radvan Bahbouh, který vede minimálně 90 % výcvikových dní.
Výcvik s vícero lektory - Výcvik garantovaný a vedený Radvanem Bahbouhem ve spolupráci s dalšími kouči QED GROUP
Garant výcviku, lektor
Koučování se věnuji aktivně od roku 1994. Od roku 2004 vedu koučovací výcviky, které byly prvními mezinárodně certifikovanými výcviky koučování v ČR. Jelikož kombinuji účinné a vědecky ověřené prvky různorodých psychologických směrů, jsem představitelem psychologického koučování. Předmět Psychologické koučování zároveň od roku 2010 přednáším na Karlově univerzitě. V tomtéž roce jsem o psychologii koučování napsal knihu Pohádka o ztracené krajině.
Kromě koučování se věnuji i krizové intervenci, psychoterapii traumat a psychosomaticky orientované psychoterapii. V oblasti rozvoje všímavosti dlouhodobě spolupracuji s Oxford mindfulness. Jednou z mých nejsilnějších stránek je schopnost inspirovat lidi k osobnímu růstu.
Koučka, lektorka
Ráda žasnu nad tím, jak rychle se dobře zpracované záměry mohou plnit. Koučování je pro mne hluboké lidské setkání v partnerské rovině, kde podporuji klienta v jeho seberealizaci, výkonu v souladu se sebou samým a především v realizaci smysluplných životních kroků.
Koučování mne oslovilo jako energetizující forma rozvoje potenciálu. Pracuji s individuálními klienty a s malými týmy. Poskytuji také psychologickou intervenci, osobní a pracovní konzultace a terapeutické rozhovory
Koučka, lektorka
Koučování je pro mne cestou, jak vědomě pracovat na svých cílech. Díky koučování získáváme člověka, který nám je průvodcem, vede a podporuje nás na cestě za sebepoznáním a nalézáním většího souladu ve všem, co je pro nás v životě důležité.
S koučováním jsem se setkala již během studia psychologie, kdy jsme aktivně trénovali dovednosti, nutné pro práci kouče. Velmi mě posunula zkušenost koučovacího výcviku u jeho zakladatele Timothyho Gallweye, autora slavné „vnitřní hry“. Inspirací jsou pro mne klienti, jejich příběhy, cesty, které volí a energie, se kterou během koučování (znovu)objevují vlastní zdroje. Koučování se věnuji také na úrovni týmů a velmi zajímavá je pro mne také stránka empirické efektivity a měření jeho výstupů.
Kouč, lektor
Na koučování mě nejvíce baví, když se svými klienty mohu sdílet jejich úspěchy a sebepřekonání. Když jsem si koučování sám zažil v roli koučího, na vlastní kůži jsem poznal, jak je to silný nástroj, díky kterému se nemožné stává realitou. Nejraději pracuji s klienty, kteří mají dost odvahy na to přiznat si, kde se mohou a chtějí zlepšovat. Zbytek je jen o procesu. S využitím psychologického koučování, prací s tělem, emocemi, motivací a synektikou pomáhám klientům překonat strach a obavy a zaměřit se na to, co je pro ně v životě skutečně důležité. Říká se, že štěstí je umění být spokojen. Společně se vydáme na cestu za znovu objevením tohoto umění.